Au revoir.. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Julia Ven - WaarBenJij.nu Au revoir.. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Julia Ven - WaarBenJij.nu

Au revoir..

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

29 Juni 2014 | Frankrijk, Parijs

Het is dus bewezen dat ik niet zo goed ben in het wekelijks bijhouden van mijn blog. Maar de afgelopen weken zijn eigenlijk best snel gegaan en ik heb er helemaal niet meer aan gedacht, shame on me!
Omdat het 8 weken geleden is dat ik mijn laatste blog schreef, zal ik jullie alleen vervelen met de highlights, anders ben ik vanavond nog niet klaar met typen en ik wil NATUURLIJK de achtste finale van het WK niet missen.
Vlakbij de Moulin Rouge is er Hetfeeld's Pub, een pub die toestaat dat het volgehangen wordt met oranje troep en dat het iedere wedstrijd dat Nederland moet voetballen wordt volgestouwd met alleen maar Hollandse, oranje, enthousiast schreeuwende mensen. Heel apart om dan in de rij voor de vrouwen wc's zonder na te denken gewoon in het Nederlands kunt klagen over dat er maar 2 wc's zijn en zo veel mensen. Haha. Extra leuk was natuurlijk dat álle wedstrijden afliepen met een overwinning. Toeristen maakten foto's en video's van ons terwijl we juichten voor ons kleine landje, heel bizar. Of waren wij dan bizar? Hmm..
Één van de wedstrijden werd gespeeld op mijn verjaardag, maar deze gingen we natuurlijk niet missen. Na de wedstrijd zijn we gezellig gaan uit eten op Rue Mouffetard, een leuk en heel gezellig straatje in het Quartier Latin. Heel goedkoop en lekker eten, wat niet heel raar is omdat het een echte studentenbuurt is.
Mijn verjaardag was niet zoals ik gewend was, maar uiteindelijk toch wel leuk. Ik moest gewoon werken en de kinderen waren op de een of andere manier extra lastig en luisterden voor geen cent. Happy Birthday! Maar gelukkig maakten mijn vriendinnen alles goed die avond en had ik de dagen ervoor 1 keer een lekker etentje gekregen van de vader van de kinderen en een schattig taartje met lang-zal-ze-leven van de moeder. Ik was best wel verrast.
Alles bij elkaar vier ik toch liever mijn verjaardag in Nederland met mijn eigen familie, maar dit is niet zo heel raar toch?

Ik heb 2 weken geleden ook mijn schoolcarrière hier beëindigd met een mooi diploma op B1-niveau met lovend commentaar van mijn lerares. Toch best wel trots op mezelf en op mijn extra goed uitziend cv!(Zie foto's).
Vertaling van het commentaar:
'Julia is serieus en past zich goed aan. Doet het goed op alle gebieden. Excellent niveau.'
Applausje voor mezelluuuuuf!

Ook is Rob hier nog voor een laatste keertje geweest, en dit keer een extra lang weekend. Natuurlijk weer veel uit eten geweest, genoten van de croissants en brioches au sucre en ook vooral genoten van het lekkere weer(het was 25+!). De laatste avond hebben we doorgebracht bij de Eiffeltoren, wachtend tot ie ging schitteren. Om 23 uur precies was het dan zover en de Eiffeltoren was naar mijn mening in combinatie met het avondlicht op zijn mooist! Zeker een aanrader voor iedereen die in de zomertijd naar Parijs gaat :). Op maandagochtend hadden we ontbeten bij een restaurant waar ze (heel chique) om de zoveel minuten water in de lucht spoten als verfrissing. De prijs was daar dan ook naar, maar dat maakte niet uit want het was een perfecte afsluiting van een heel leuk weekend!

Afgelopen week heb ik grotendeels een hele leuke week gehad, mede mogelijk gemaakt door gezellig over de markt banjeren met Loes, shoppen, kletsen, luieren in het park en gezellig samen eten in mijn studio met Emma en Loes. Het regent trouwens al het hele weekend en dat is een beetje jammer, aangezien dit mijn laatste echte weekend hier is. Maar goed, dat is nu eenmaal zo en we gaan vanavond gewoon weer naar Hetfeeld's Pub om Nederland aan te moedigen!

De kinderen hebben de afgelopen weken heel vaak een 'spectacle' gehad. Dat wil zeggen dat ze moeten laten zien wat ze het afgelopen jaar hebben geleerd bij zangles, dansles, judo, en engelse les. Ik heb ze niet allemaal bijgewoond(wat ik helemaal niet zo erg vind, hihi), maar het was best leuk om 2 uur(!) lang kleine kindjes te zien dansen en zingen. Afgelopen zaterdag was er 'fête de l'école'(schoolfeest) en kregen de ouders een rondleiding door de school en werd er geshowd wat de kinderen gedurende het jaar allemaal hadden gemaakt en gedaan. Natuurlijk ook weer begeleid door zingende kinderen. Ik ben er niet bij geweest, maar heb er wel aan bijgedragen. Marin wilde namelijk graag zelfgemaakte madeleines(kleine cakekejes) meenemen, want alle kinderen in zijn klas namen wat zelfgemaakt lekkers mee voor de school. Hij wilde er dinsdag al mee beginnen, want er waren wel 350 kinderen op school en we zouden het anders nooit afkrijgen! Haha. Na hem uitgelegd te hebben dat ze dan zaterdag ècht niet meer lekker zouden zijn, ging ie akkoord met dat ik ze vrijdag zou gaan maken. . Wat ik van tevoren niet wist, was dat ze een vorm hadden voor maar 8 madeleines, dus dat betekende hééééél vaak een nieuwe lading in de oven. Resultaat: 5 keer beslag maken, 19 keer de oven aan en 7 uur gewerkt.
Veel dank kreeg ik niet van de vader, die leek het de normaalste zaak van de wereld te vinden, maar het gezicht van Marin toen hij ál die madeleines zag, maakte alles goed. Uiteindelijk was het ook voor hem.

Over een week vertrek ik alweer richting Helmond en dat klinkt me echt heel onwerkelijk in de oren. Maar tot die tijd geniet ik nog lekker even van Parijs, dus au revoir! Dit was mijn laatste verslagje.

Bisous


  • 29 Juni 2014 - 13:28

    Oma:

    Alweer voorbij, ik denk dat je het nog zult gaan missen die levendigheid. Maar hier in Helmond is ook van alles te doen. Vrijdagavond muziekfeesten bij het kasteel enz. Maar jij krijgt het nog druk genoeg hier he, werken,werken werken. En dan nog een lekkere vakantie erachter aan.
    Ik heb me in laten schrijven voor Waar ben je nu, i.v.m. met Alisha onze achternicht, die gaat voor een jaar naar Amerika Highschool. Vandaag kregen we haar eerste verslag van haar vanuit Londen. Dus er zijn nog meer reizigers in de familie.
    Ik wens je nog veel plezier met de Nederlanders vanmiddag en zie je heeeeel graag terug a.s. zondag.
    Dikke kus van Oma en Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julia

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1016
Totaal aantal bezoekers 4266

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 06 Juli 2014

La beauté de Paris

Landen bezocht: