Alweer over de helft - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Julia Ven - WaarBenJij.nu Alweer over de helft - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Julia Ven - WaarBenJij.nu

Alweer over de helft

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

20 Mei 2014 | Frankrijk, Parijs

Oeps, ik heb al bijna een maand niets geschreven. Sorry! Eerlijk gezegd had ik ook niet zo heel veel te melden om elke week een verslagje mee te kunnen vullen, dus dit is ook wel goed toch?
Na de 2 weekjes vakanties was het wel weer eventjes wennen, maar dat was niet al te moeilijk omdat ik de eerste week maar 3 daagjes hoefde te werken. Jup, de kinderen hadden wéér vrij en gingen samen met di papa en di stiefmama naar het platteland, even 'relaxen'. Wat mij ook even werd verteld, was dat de stiefmoeder meteen na dat lange weekend naar Tunesië zou vertrekken voor een week, om even te ontspannen van dat 'drukke' leventje dat ze heeft. Ze heeft het zó zwaar met haar werk, kinderen waar ze niet naar om hoeft te kijken(doet ze ook zelden), een huishouden dat dagelijks(!) wordt gedaan door de huishoudster etc. etc. Kortom: ze MOEST naar Tunesië, om even ál die spanning van zich af te kunnen laten glijden. Moeten jullie nu lachen? Ik in ieder geval wel. Ik vraag me af hoe vaak ze naar Tunesië zou moeten als ik en de huishoudster er niet zouden zijn. 20/25 keer per jaar? HAHAHA. Nou jongens, ik ben toch wel blij dat ik een 'gewoon' leven heb, waarin ik gewoon mijn eigen was moet doen en gewoon mijn eigen eten moet koken. Ik vraag me toch af hoe zo'n leven als de hare zou zijn. Niet echt bevredigend lijkt mij; je hebt alles toch al, dus wat is er dan nog over om over te dromen/naar te verlangen/voor te sparen?
Nee, niets voor mij. Natuurlijk zou ik wel wat rijker willen zijn, dat wil iedereen. Maar ik hoef niet te zwemmen in het geld. Daar wordt je soft van en bovendien gaan er veel dingen aan je voorbij.

De laatste paar weken waren leuk! In het lange weekend na de vakantie kwam Imoghean mij opzoeken voor 2 daagjes, en met haar heb ik (natuurlijk) de Eiffeltoren bezocht en nog vele andere gezellige dingetjes gedaan. Vooral lekker kletsen, shoppen, koken etc. Op zondagmiddag vertrok ze weer naar Nederland, net zoals ik 5 dagen later! Want ik ging die donderdag zelf even terug naar NL, om de verjaardag van Rafaël te vieren en ook voor moederdag. Ze wisten allemaal van niets, dus dat was extra leuk! De reacties waren het geheimhouden in ieder geval waard!
Het was echt heel gek om weer in Helmond rond te lopen, maar ook wel heel leuk. Op zo'n moment waardeer je ineens alles wat er maar Hollands is, echt! Hollandse prijzen, Hollands eten, Hollandse mensen en ja, zelfs de Hollandse verkeersborden!
Maar aan elk weekend komt een einde en aan dit weekend helaas ook, dus zondagavond vertrok ik weer terug naar Parijs. Nou, ik kan je in ieder geval vertellen dat ik NOOIT meer 's nachts ga reizen! Ik heb geen oog dicht gedaan en heb dan ook de daaropvolgende dagen overdag moeten bijslapen toen de kinderen op school waren. En daarbij, 's nachts reizen is ook supersaai. Iedereen slaapt(vraag me niet hoe) en buiten is het donker, dus niemand om mee te kletsen en niets om naar te kijken. Niet aan te raden dus..

De daaropvolgende werkweek viel wel wat tegen, omdat ik door het weekendje NL iedereen toch wel weer wat erger miste. Ik heb er daarom ook eventjes over gedaan om de knop weer om te draaien en t dagelijkse Parijse leventje weer op te pakken, maar afgelopen weekend kwam dat helemaal goed! Vrijdagavond ben ik op stap gegaan met Sarah en Loes in een Ierse pub praktisch bij mij om de hoek, en daar hebben we een superleuke avond gehad! Lekker gedanst, gekletst en Fransen voor de gek gehouden(onze favoriete bezigheid op stap).
Zondag ben ik ook weer met een tas vol lekkere hapjes, een deken en mijn zonnebril naar de Eiffeltoren gegaan om daar met Emma, Sarah, Ana, Camille en Eline(ook een Nederlands meisje dat ik net via Emma heb leren kennen) te gaan picknicken. Het warme weer was daar natuurlijk perfect voor en natúúrlijk had Julia geen zonnebrand bij en was ze verbrand. Maar ach, dat is nu gelukkig veranderd in een lichtbruin kleurtje :).

Tot zover mijn verslagje weer, vergeet niet mijn foto's te bekijken!

xxx

  • 21 Mei 2014 - 08:42

    Oma:

    Jij bent een kei, geniet nog maar even daar. Alles gaat zo snel voorbij, en Helmond bestaat al eeuwen, en het zal er nog wel eeuwen blijven. Dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julia

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 4269

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 06 Juli 2014

La beauté de Paris

Landen bezocht: