Freedom!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Julia Ven - WaarBenJij.nu Freedom!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Julia Ven - WaarBenJij.nu

Freedom!!

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

24 April 2014 | Frankrijk, Parijs

Het is al een tijdje geleden dat ik heb geschreven, maar ik denk dat jullie ook niet zo gauw een verslagje op jullie telefoon zouden typen. Ik had me voorgenomen in een internetcafé te gaan zitten om op een fatsoenlijke manier een verslagje te typen, maar de internetcafés hier in de buurt worden op de een of andere manier allemaal gerund door engerds met een ik-wil-je-aanraken grijns. Laat maar zitten! Haha.. Dus nu zit ik dan toch op mijn telefoon te typen, wat toch lang niet zo irritant is als ik dacht. Minder irritant dan een Frans toetsenbord, in ieder geval.

Zoals ik al had aangekondigd heb ik nu vakantie. Ik zit al aan het einde van mijn tweede week, maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo erg! Tuurlijk vind ik vakantie heerlijk, maar blut zijn tijdens de vakantie is ook niet alles haha! En daarbij heb ik zojuist te horen gekregen dat ik de aankomende week vanaf woensdag om 11.30 al weekend heb omdat de kinderen mee gaan met vaderlief naar 'le countryside'. Steeds als ze met de vader zulke trips maken, vraag ik mezelf heel even af: 'waarom word ik niet meegevraagd?' Want ik kwam erachter dat veel au pairs hier meegaan met alle trips en vakanties. Maar ja, eigenlijk zou ik me daar niet druk over moeten maken, want wat nou áls ze me zouden vragen? Dan zou ik hoogstwaarschijnlijk nee zeggen, omdat ik deze mensen toch niet zo graag mag dat ik er 24 uur per dag mee door wil brengen. Nee, niet mijn type mensen.
Maar goed! De eerste week van de vakantie was super, mede mogelijk gemaakt door Virginia en Rob.
Virginia heeft mij met haar aanwezigheid vereerd van vrijdagochtend t/m maandagavond en Rob van woensdagavond t/m zaterdagmiddag. Was allemaal weer superleuk en gezellig, lekker rondwandelen in Parijs terwijl we hier en daar een baguette aten of een kopje koffie dronken.
De tweede week, die nu nog niet afgelopen is, is niet minder leuk! De eerste dagen heb ik me wel kapot verveeld en heb ik even flink gebaald dat ik niet bij ons traditionele Paasontbijt thuis was, maar gisteren en vandaag was leuk! Gisteren was het plan dat ik met Emma & Camille(een Nederlandse en Amerikaanse au pair) naar de Catacombes zou gaan, maar aangezien er een rij stond van een halve kilometer hebben we toch maar gepast en zijn we in plaats daarvan in het park 'Jardin du Luxembourg' in de zon gaan zitten en hebben we daarna gezellig in mijn studio gegeten. Ook kwamen we erachter dat Emma en ik volgend jaar allebei gaan studeren aan de Haagse Hogeschool, dus dat was wel een leuke ontdekking waardoor we een vol half uur een dikke tandpasta smile op ons gezicht hadden! Haha

Vandaag ben ik naar het kasteel van Versailles gegaan met Christina, een Deens meisje dat ik ook hier heb leren kennen. Ik was er al eerder met school geweest, maar toen vond ik het lang niet zo leuk als vandaag! Vandaag hadden we alle tijd om alles uit-ge-breid te bekijken en hebben we ook en wandeling gemaakt door de prachtige tuinen van het kasteel. De wandeling duurde maar liefst 4 uur en nog hebben we nog niet alles gehad. Reden om volgende week donderdag nog een keertje te gaan!
Als je erover nadenkt dat er ooit echt mensen hebben gewoond, is dat bijna niet geloofwaardig. Zó groot is de plek en zó vol pracht en praal, het lijkt net een sprookje! Zeker een aanrader voor de mensen die ooit naar Parijs gaan. Maar ga dan wel in de lente, want dan zijn de tuinen open en zijn ze op hun mooist :-)

Ik krijg nu toch wel kramp in mijn duimen van het typen, dus ik ben er weer vandoor!


Au revoir!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julia

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 4258

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 06 Juli 2014

La beauté de Paris

Landen bezocht: