Bijna vakantie - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Julia Ven - WaarBenJij.nu Bijna vakantie - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Julia Ven - WaarBenJij.nu

Bijna vakantie

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

09 April 2014 | Frankrijk, Parijs

Bijna vakantie! Nog 2 daagjes werken en dan is het zover. En ik ben er best aan toe! Eventjes twee weken geen gezeur of verplichtingen, hè wat fijn.
Afgelopen 2 weken zijn best snel voorbijgegaan. Ja, zelfs de papaweek! Gewoon doen alsof ik alles goed vind en als er wordt gevraagd of ik iets wil doen op het allerlaatste moment(zoals de hele kinderkamer- en badkamer poetsen voor 3 uur 's middags omdat er een gast komt) alleen maar zeggen: Bien suuuuuuur! Of couuuuuurse! In mijn hoofd zeg ik wat anders(luilak), maar zolang het daar blijft is het goed, haha.
De afgelopen 1,5 week was het voornamelijk goed weer. Lekker luieren in het park dus en T-shirts aan :). Door dit goede weer staat Parijs in volle bloei; overal staan mooie bloesems en grote bomen met groene blaadjes. Ja, dan besef je eigenlijk hoe somber het buiten is in de winter. Leve de lente!
Afgelopen zaterdag kwamen opa en oma een dagje langs, op hun weg terug vanuit Spanje(want daar wordt het nu TE heet haha!). We hadden afgesproken bij de Notre Dame om 11 uur in de ochtend, en vanuit daar zijn we een stukje gaan wandelen. Lekkere hapjes eten op een klein marktje, koffie drinken etc. We kamen langs een bakker die gespecialiseerd was in meringues. Voor degenen die niet weten wat dit is; gebakken eiwitten met suiker. Heuul lekker, en ook heuuul slecht. Ik had er nog nooit eentje gehad, en nu ik die superlekkere smaak ken moet ik oppassen dat ik geen kilo's meringues naar binnen ga werken(ja ZO lekker was het, die eiwitten met suiker). Ik ga me eraan wagen er thuis ook wat te bakken.
Met opa en oma ging ik aan het einde van de dag wat drinken bij een klein cafeetje in Pigalle(de wijk van de Moulin Rouge). Ik dronk citron pressé, wat gewoon puur citroensap is met water en ijsklontjes en opa en oma een groot glas bier. Opa stootte zijn glas per ongeluk om(misschien een beetje TE veel bier?!), waarna de barvrouw het met de FRANSE SLAG ging opruimen. Een nieuw glas werd niet gegeven, daar moest om worden gevraagd en dat moest ook nog eens worden betaald, bovenop de oorspronkelijke rekening. Dit soort dingen vind ik dus echt belachelijk aan Parijs: ga je wat drinken in een toeristenbuurt? Dan wordt je echt niet klantvriendelijk behandeld. Dus na dit nogal dure rondje drankjes nam ik opa en oma mee naar een klein schattig straatje dat ik al eens eerder had gezien, met alleen maar restaurantjes. Niet toeristisch! En ja, daar kregen we WEL goede service en superlekker eten. Heeft toch wel wat voordelen, als je wat niet-toeristische plekjes kent in Parijs!

De afgelopen weken ben ik ook begonnen naar de bakker te gaan ipv naar de supermarkt voor brood. En ik moet zeggen dat t verschil énorme is! En dan zeg ik nog niks over de lekker geur die in elke bakkerij hangt. Doet me heel erg denken aan onze vakanties in Frankrijk, toen we èlke dag stokbrood aten. Daar heb ik toch wel goede herinneringen aan! In de Koolstraat in Helmond zitten er nu een paar mensen die denken: huh watskeburt?! Maar lieve mama en Marcus, die vakanties in Frankrijk nemen toch echt wel een groot deel in van mijn goede herinneringen aan 'vroeger'! Ook de grote platanen in de kleine straatjes en de kleine marktjes. De sfeer die daar hangt doet me zo erg denken aan de vakanties in Frankrijk, dat ik er ineens weer heel veel zin in krijg!

Ik ga bijna stoppen met schrijven, want het typen gaat een beetje moeizaam. De harde schijf van mijn laptop is 2 dagen geleden stuk gegaan(vraag me niet hoe), dus ik zit tijdelijk zonder laptop en nu moet ik dus typen op een Frans toetsenbord, waar ik bijna niets van snap. Maar gelukkig heb ik hier een lief vriendinnetje die haar oude laptop aan mij wil lenen vanaf morgen, dus geen drama!

Tot snel weer, volgende keer een verslagje van mijn week met Virginia en Rob! :)