Alweer 1 maand voorbij - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Julia Ven - WaarBenJij.nu Alweer 1 maand voorbij - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Julia Ven - WaarBenJij.nu

Alweer 1 maand voorbij

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

30 Maart 2014 | Frankrijk, Parijs

Het is alweer 4 weken geleden dat ik arriveerde in Parijs! De tijd gaat toch stiekem erg snel, moet ik zeggen.
De afgelopen maand heb ik een paar super leuke nieuwe mensen ontmoet uit allerlei landen(ja ook uit Nederland, duhhh), internationale picknicks gedaan, op stap gegaan in een Parijse club en nog vele andere leuke dingen!
Maar natuurlijk bestaat mijn leventje hier in Parijs niet alleen maar uit leuke en gezellige dingen. Ik heb de afgelopen weken echt wel een paar dingen meegemaakt waarbij ik mezelf heel erg moest inhouden en even moest slikken. Kinderen die het bloed onder mijn nagels halen bijvoorbeeld, door met stoelen te gaan gooien, door te gillen waardoor je het gevoel hebt dat je oren elk moment uit elkaar kunnen knappen of door mij gewoon glashard te negeren als ik al 10 keer heb gezegd dat iets niet mag. Begrijp me niet verkeerd, de kinderen zijn echt wel lief, maar ze zijn TE verwend, is het aantal keren dat zij het woord 'nee' hebben gehoord op 1 hand te tellen, hebben ze TE lange dagen op school, krijgen ze TE weinig aandacht van hun ouders en moeten ze ook nog eens per se 3 activiteiten per week bijwonen. Dat allemaal bij elkaar opgeteld = korte lontjes, hyperactiviteit en gezeur. Afgelopen week had Marin weer de zoveelste agressieve bui en was ik het toch even zat. Ik heb hem op een stoel neer geplant en hem gezegd dat hij naar mij moet luisteren. TOUJOURS. Géén discussie. En hij moet me in de ogen kijken. Hij was nog wel boos, maar ik zag dat het toch werkte, even streng zijn. Ook zusjelief stond met grote ogen toe te kijken, wat precies mijn bedoeling was; ik laat niet met mij sollen door deze snotapen.

Verder was 1 andere ergernis het droger-issue. Ik zal even kort uitleggen hoe het appartement van de vader eruit ziet, zodat je er een beeld bij kunt vormen. Helemaal links zit de master bedroom. Daarnaast zit de badkamer, daar weer naast de woonkamer(die groot is) en daarnaast weer de keuken. Dan heb je achter de keuken het washok en daar aan grenzend een lange gang naar de kamer en badkamer van de kinderen. Alles is van elkaar afgezonderd met grote houten deuren.
Op een vrijdag was ik mijn beddengoed aan het drogen in de droger, terwijl ik met de kinderen huiswerk aan het maken was. Althans, dat dacht ik. Toen ik even later naar de droger ging om de 'droge' was eruit te halen, was alles nat en stond de deur van de droger open. Juist. Of ik niet de droger aan wil zetten als de ouders thuis zijn, want dat is too noisy. Ten eerste stond de droger al aan vóórdat de vader thuis kwam en ten tweede hoor je de droger ECHT niet in de woonkamer(zoals je je kunt voorstellen na mijn uitleg). Resultaat: nat beddengoed en dus geen beddengoed vanavond. Dat was dus zo'n even-slikken-momentje.
Die vrijdag kwam Rob voor een weekend(jeeeeeej :D) en had ik voor een deken gevraagd die op mijn tweepersoons luchtbed kon. Was geen probleem. Ik kreeg een deken waar ik in eerste instantie al iets raars aan rook. Rob vertrouwde het al meteen niet door de geur, maar ik wilde toch even kijken. Ik sloeg de deken open en zag verscheidene blauwe, groene en zwarte plekken. Schimmel, ja. Dus de vraag kwam: mag ik even de deken uitwassen? Hij is namelijk niet zo schoon(understatement jaja). Ja tuurlijk, maar(je voelt hem al aankomen) je mag de droger niet gebruiken. 's avonds om 20 uur. Dat had dus totaal geen zin meer. En bedankt hè!

Zo. Dat was even het frustratierondje, nu gaan we het over leuke dingen hebben. Zoals ik al zei, kwam Rob voor een weekendje logeren. Het weer was helaas niet zo mooi als toen mijn vorige gast kwam, maar dat kon ons weekendje niet verpesten. Samen zijn we naar de Notre Dame en de Sacre Coeur geweest, hebben we gepicknickt bij de Eiffeltoren op de toch nog wel zonnige middag die we hadden, lekker ontbeten/geluncht/gedineerd en zijn we naar het Louvre geweest. Ik ben toch echt van mening dat het Louvre wordt overschat. Ik vond het heel kort gezegd geen ruk aan. Kan ook liggen aan het moment dat we hadden gekozen om te gaan, namelijk aan het eind van de dag toen onze voeten zeer deden van het rondslenteren.
Maar het was in ieder geval een super weekend en gelukkig kunnen we dit over 2,5 week alweer herhalen.

Na dit weekend was ik erg blij dat ik een weekje bij de mama moest werken, even stoom afblazen. Geen ochtenden werken en geen irritaties. Want de moeder is echt een heel aardig mens. Ze vraagt mij altijd hoe het me gaat en of de kinderen lief waren geweest(waarbij ze eerlijke antwoorden echt niet erg vindt en ze er altijd iets aan doet als het antwoord 'nee' is). Ook had ik deze week meer contact met de stiefbroer en stiefzus van de kinderen. Deze zijn 19 en 16 jaar oud en helpen me hier en daar een beetje en houden van kletsen. Super gezellig voor mij, want de kinderen spelen het meeste van de tijd met elkaar, lezen een boekje of kijken tv. Ik ben zelfs al uitgenodigd door Sarah(stiefzus) om een keer een weekendje mee te gaan naar 'La compagne', om daar een weekend door te brengen in hun huisje op het platteland, waar ze paarden en mountainbikes hebben staan. Ik zal zeker een keer op dit aanbod in gaan!
Kortom: bij de moeder thuis voel ik toch meer warmte, gezelligheid en betrokkenheid. Bij de moeder ben ik niet zomaar een lid van het personeel, maar toch wel een beetje lid van het gezin. Vind ik toch wel wat gezelliger..

À bientôt!

  • 03 April 2014 - 13:03

    Oma Rietje:

    Wat een belevingen allemaal he. Allemaal lessen waar je veel van leert en die ooit van pas zullen komen.
    Dikke kus van oma en opa.
    En alles went moet je maar denken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julia

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 4264

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 06 Juli 2014

La beauté de Paris

Landen bezocht: