La semaine de la mère - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Julia Ven - WaarBenJij.nu La semaine de la mère - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Julia Ven - WaarBenJij.nu

La semaine de la mère

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

19 Maart 2014 | Frankrijk, Parijs

Week nummer 2 = mama-week! En mama-week = uitslaapweek!
Deze week moet ik alleen zorgen voor de kinderen in de middagen, dus een mooie kans om goed bij te komen van de eerste leuke, maar zware week.
Maar eerst ga ik picknicken met een handjevol andere au pairs uit Nederland, Amerika, Japan en Italië! Want wat is het mooi weer op deze zondag.. Maar liefst 25 graden! We hebben afgesproken bij het park achter de Eiffel toren en iedereen heeft lekkere hapjes meegenomen. En wijn natuurlijk, heel veel wijn. Nu ben ik niet zo'n drinker, dus na een paar glaasjes in de volle zon is het wel genoeg geweest, hihi. Maar jaaa.. waar ga je naar de wc als je nodig moet midden in het park? Daar is een goede oplossing voor: door heel Parijs staan WC-cabines. Deze gaan automatisch open en dicht en, jaja: wassen zichzelf! Wanneer er iemand gebruik heeft gemaakt van de WC en de deur achter degene gaat dicht, maakt de WC zichzelf helemaal schoon met heel veel water. En natuurlijk hoort daar dan weer een verhaal bij over een meisje dat een keer is verdronken in een van deze WC's tijdens het wassen.. Ehm ja... Juist.. Maar ik moet heel nodig dus... HAHA(Later deze week kom ik erachter dat, wanneer er iemand tijdens 'wastijd' de WC in gaat of als er iemand in blijft, de deur open blijft gaan totdat degene eruit gaat. Conclusie: un heul sterk verhoal!)

Alors, deze gehele week gaat mij best gemakkelijk af. Het appartement van maman zit bij de school om de hoek, dus dat betekent geen lange busritten en loopstukken met klagende en vermoeide kinderen. In tegenstelling tot 'papa' heeft maman wèl fruit in huis, en daar maak ik dus mooi gebruik van. Ik verzin een nieuwe regel waar de kinderen niet blij mee zijn: 'Éérst je fruit, dán je koekje'. Ik wist werkelijk waar niet dat ze zo'n herrie konden schoppen over fruit. Marin ging onder de tafel zitten huilen en schopten tegen alles wat hij zeg en Aénor ging zitten huilen op haar stoel. Wat een ellende, fruit eten. Ik ben blij voor ze dat fruit eten hun levensramp nummer 1 is. En we praten hier niet over een bord fruitsalade of iets dergelijks, nee, over een klein mandarijntje. Je weet wel, zo'n klein stukje fruit dat jij en ik binnen 10 minuten op hebben. Maar Aénor en Marin zijn natuurlijk weer de uitzondering. 45 minuten. 45 minuten hebben ze gedaan over een mandarijntje eten. Nou ja, dat is dan 35 minuten minder spelen! Jammerrrrr de pammerrrr maar ik houd toch echt vol totdat alles op is, tot de laatste kruimel(mandarijntjes maken geen kruimeltjes, maar toch).

Dat was drama nummer 1. Drama nummer 2 is het krijgen van een cadeau. Aénor en Marin krijgen een grote doos LEGO; Marin een doos voor een legerboot en Aénor een doos voor een meidencruiseschip. Fijn toch, zo'n verwennerij, zomaar?! Ja dat denk je. Maman zei dat Marin en Aénor hun cadeaus op dinsdag zouden krijgen, maar ze krijgen het pas woensdag. En boos dat ze zijn! Nou nou nou nou.... En het is niet eens hun verjaardag, Kerstmis, Pasen, Nieuwjaarsdag, Sint Maarten, 3 Koningen, of welke feestdag dan ook. Ik wil nu héél graag weten wat 'Hou op zeuren' is in het Frans. Maar zulke dingen vraag ik wel op school over 2 weken, want dan begint mijn Au pair cursus aan het instituut van internationale talen! Ik ga daar een 'Discovery Programma' volgen, speciaal voor au pairs. Vooral veel Frans leren dus, en hier en daar wat culturele lesjes. Zin in!

Maar eerst maar eens genieten van de komende weekendjes, want jahaa dames en heren, Hôtel de Julia is de komende weekendjes helemaal volgeboekt! Dit weekend heb ik 'hoog bezoek' en logeer ik in Hôtel Astor Saint Honoré, waar we worden ontvangen door erg vriendelijk personeel dat erop staat om ons minikoffertje naar onze kamer te brengen. Dit weekend houdt in: gezellig rond wandelen, hier en daar wat koffie drinken(die veel te duur is), uit eten bij een Italiaans restaurant, luxe ontbijten en vooral veel gezelligheid! Oh en ik heb iets nieuws ontdekt: café gourmand. Dat is een espresso, waar je 2 kleine toetjes bij krijgt. Dit keer kregen we een glaasje Lemon Curd(super lekker) en een bakje chocolademousse. Hmmmmmmm. Volop genieten dit weekend. Daarom was het ook best moeilijk toen mijn lieve bezoek weer vertrok :(. Maarrrr see you soon! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julia

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 4262

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 06 Juli 2014

La beauté de Paris

Landen bezocht: